PENDOSA TANPA NOKTAH




Bismillah, selamanya, 
segala sesuatu dimulakan 
dengan Nama Allah, 
yang Maha Esa~ 

Malam yang kelam
penuh bungkam ...
Allah,
pandanglah hamba 
yang penuh dengan dosa silam.

Aku hanyalah pendosa tanpa noktah..
tapi aku punyai azam mahu menjadi
bakal jenazah yang cemerlang..
aku penuh debu..
titik-titik dosa semalam..
Terkadang aku rebah 
dengan dosa hari ini..
dengan apa.. atau bagaimana 
mahu Kau banggakan mengenai diriku...?
sedangkan aku hanya....
pendosa tanpa noktah..setiap saat..

Ya Allah,
garis pemisah antara 
aku dan Engkau
hanyalah DOA
Luruskan Hati ini
aku minta Hidayah-Mu
untuk meneruskan
sisa usia kehidupan...

Allah, walau aku MALU
Tetap meminta Izin
untuk menjadi penghuni Syurga-Mu ..





|| Al-FaQirah Ila Robbiha ||
Waznah Alhamraa' 

No comments: