RAHSIA .... HATI ....


kiranya hati boleh berkata-kata....
maka akan terbongkarlah segala rahsia...
yang tidak bisa terungkap dengan kata-kata....
malah susah untuk dimengertikan oleh sesiapa....

Rahsia hati...
seringkali air mata ini mengalir...
Menahan hati dari terus berkata-kata...
Sakitkah engkau hati...
hanya kerna menyimpan rahsia ini...
akukah yang bersikap dzalim...
mendiamkan diri...
demi menjaga rahsia hati....

susahnya menahan rahsia hati ini....
jika iman tiada, akan binasalah diri...
hanya padaNya aku berserah diri....
mohon agar rahsia hatiku ini tetap bersemadi....
sekiranya dia bukan milikku nanti....

Kadang aku terfikir sendiri....
Ajaibnya hati ini....
Rahsianya tetap tiada berubah.....
Walau masa kian pergi......
Rahsia hati tetap seperti yang dulu.....
Walau ramai yang menunggu.....
namun hanya tetap kepada yang satu....
puas kupujuk hati ini.....
tapi tetap jua enggan berlalu....
Akhirnya aku dengan diri sendiri.....

hatiku....
Maafkan andai aku menyeksa dirimu....
Bukan aku tidak mahu....
Tapi aku akur dengan ketentuan tuhanku....
Dia bukan milik ku....
Ku harap kau tabah selalu....
Menghadapi hari esok yang pasti berlalu....

Bersabarlah duhai hati....
Bukankah telah aku katakan berkali-kali...
Kemahuan itu jangan terlalu di turuti....
Walaupun ia memakan diri....
Kerana ada ganjaran dari ILAHI.....

Ketika hari berganti hari....
Sampai bila harus ku pendam rahsia hati ini....
Ku harap kau mengerti...
Cintaku hanya untuk ILAHI....
dan ternyata aku sedari..
hanya Dialah yang layak untuk dicintai....
Tuhan Rabbul 'Izzati.....



5 MUHARRAM 1432H
11 DISEMBER 2010
4 : 10 PM


... alfaQirah ila Allah ...
~ waznah alhamraa'~

2 comments:

Anonymous said...

salam, siapa dia yg dimaksudkan itu? ;)

_ alhamraa'_ said...

anonymous

siapa....???

rasa2nya siapa ya..?? =)